Wózek elektryczny Juvo - większe możliwości dzięki nowym rozwiązaniom


Testowanie wózka Juvo przez Wojtka

Przeczytajcie opinię Wojtka, jednego z użytkowników wózka Juvo B5, który na swoim profilu na Instagramie @lifeonwhlz napisał:

Kilka tygodni temu testowałem wózek elektryczny polskiej firmy Vermeiren i bardzo źle to wspominam. Co prawda był to specjalistyczny wehikuł, ale w czasie jazdy próbnej okazało się, że w żadnym stopniu nie spełnia on moich wymagań i jest brzydki. Ten ostatni mankament jeszcze jakoś bym zniósł, najgorzej, że niezbędny dla mnie system sterowania brodą zupełnie nie zdał egzaminu, jego wykonanie było bardzo siermiężne i musiałem wkładać maksymalnie dużo siły, żeby wózek przesunął się chociaż metr do przodu, głównie kręciłem się w kółko. Na samą myśl o tamtym pokazie boli mnie szczęka.

W efekcie tych przykrych doświadczeń do kolejnego testu podchodziłem ze sporą rezerwą i obawiałem się, że sterowanie brodą przekracza moje fizyczne możliwości. Jednak konsultant (@lukaszsitarek to świetny człowiek, fachowiec, dla którego nie ma rzeczy niemożliwych) z niemieckiej firmy Ottobock przywiózł mi taki super wózek, że z miejsca odzyskałem swój dawny entuzjazm. Juvo B5 prezentuje się naprawdę nieźle, jest wygodny, posiada amortyzowane sterowanie centralne (wygląda trochę jak mini-czołg), możliwość elektrycznej regulacji siedziska i oparcia i, co ważne w mojej sytuacji, ma konstrukcję modułową, dzięki czemu bez problemu mogę go dostosować do własnych potrzeb.

Ale to wszystko pikuś przy systemie sterowania, którego parametry można ustawiać za pośrednictwem programu komputerowego. Za jego pomocą nareszcie mogłem odpowiednio skalibrować się z moim pojazdem, skonfigurować czułość urządzenia dokującego z siłą mięśni mojej brody. Gdy już się z tym uporaliśmy, w końcu zostałem dyspozytorem własnych ruchów, chciałem jechać w lewo, jechałem w lewo, prosto, prosto. Nawet nie wiecie, jakie to fantastyczne uczucie, odzyskać kontrolę nad poruszaniem się. Momentami zapominałem, że nie jestem Kubicą i kilka razy stratowałem osoby, które asystowały mi przy pokazie (sorry, Agata). Już nie mogę się doczekać, kiedy Juvo będzie mój, niestety na jego dostarczenie trzeba poczekać co najmniej miesiąc. Kosztuje też furę pieniędzy, ale znalazłem już dwóch hojnych sponsorów, więc liczę, że zbiorę odpowiednią kwotę. Pomożecie w razie czego? Jak to mówią, z lojalnym składem wszystko jest możliwe.


Przetestuj wózek

Jeśli interesuje Cię konfiguracja, cena, koszty i wszelkie szczegóły odnośnie wózka skontaktuj się z naszym przedstawicielem

Polska Północno-zachodnia

Piotr Skrzyński

Tel. 605 050 255

piotr.skrzynski@remove-this.ottobock.pl

Północno-Wschodnia

Łukasz Sitarek

Tel. 724 904 906

lukasz.sitarek@remove-this.ottobock.pl

Południowo-Zachodnia

Kamil Grącki

Tel. 661 995 933

kamil.gracki@remove-this.ottobock.pl

Południowo-Wschodnia

Wojciech Szelejak

Tel. 601 730 051

wojciech.szelejak@remove-this.ottobock.pl


Sterowanie

TEN°

Przyjazny dla użytkownika i ergonomiczny system sterowania Ottobock TEN° wyposażony w wysokiej rozdzielczości 3,5 calowy wyświetlacz. Posiada pierścień wyboru opcji obracający się w zakresie 10 stopni celem ułatwienia dostępu do wybranych funkcji.

VR2

Wypróbowywany i sprawdzony panel sterujący VR2. Panel wyposażony jest w wskaźnik diodowy oraz wyjście na ładowarkę.

Sterowania specjalne

Dla użytkowników którzy nie mogą korzystać z tradycyjnych sterowań, przewidzieliśmy szereg innych rozwiązań. Przykładem może być mini joystick na ramieniu mocującym do użytku policzkiem bądź ustami. Więcej

Siedziska

Siedzisko wielowariantowe z możliwośćią regulacji (VAS)

VAS jedna teleskopowa rama oparcia obejmująca większość rozmiarów siedziska jednym zestawem komponentów. Jest to interface łączący pacjenta z podstawą jezdną. Umożliwia podłączenie elektrycznych opcji takich tiltu i kąta oparcia z wykorzystaniem oparcia Baxx czy siedziska Contour.

Zestaw Contour

Doskonałe uzupełnienie każdego systemu siedziskowego jest siedzisko Contour oznaczające "rozwiązanie szyte na miarę" :

  • Zmniejszone ryzyko odleżyn dzięki ergonomicznemu kształtowaniu
  • Profilowana poduszka siedziska dla optymalnego pozycjonowania ud i biodra
  • Zwężana górna krawędź tylnej poduszki, aby umożliwić swobodę ruchów ramion

Baxx

Linia anatomicznych oparć baxx oferuje wysoki stopień stabilizacji i komfortu w codziennym użytkowaniu. trzy typy głębokości w połączeniu z dwiema wysokościami pozwalają na dobór do indywidualnych potrzeb.

Poduszki siedziskowe

Dzięki doświadczeniu jakie zdobyliśmy produkując najwyższej jakości pianki dla przemysłu samochodowego, stworzyliśmy poduszki dla najbardziej wymagających użytkowników. Dobierz poduszkę do swoich potrzeb wybierając z linii modelowych Comfort i Terra.

Bezpieczeństwo

Kółka antywywrotne

Te dodatkowe kółka sprawiają, iż wózek nie wywróci się podczas zjazdów ze stromego wzniesienia bądź ostrego hamowania. Z drugiej jednak strony kółka te nie składają się i nie przeszkadzają podczas podjazdu pod przeszkody takie jak np. krawężniki.

Pełna kontrola na zakrętach

Trakcja wózka i osiągi mogą być dobrane do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dodatkowo wózek jest wyposażony w systemy zapewniające bezpieczeństwo takie jak automatyczne dopasowanie prędkości w zakrętach.

Kompensacja wibracji

Wózek jest wyposażony w system eliminacji drgań przenoszony na joystick sterujący. Jest to szczególnie istotne ważne dla osób sterujących brodą bądź ustami ponieważ ułatwia zachowanie trajektorii jazdy na wprost bez dodatkowych zawirowań.

Moduł żyroskopu

Ten moduł jest programem stabilizacyjnym, który oferuje użytkownikom łatwą jazdę. Niezawodna stabilność kierunkowa Twojego wózka inwalidzkiego nie tylko eliminuje niewygodne korekty jazdy, ale umożliwia również precyzyjne manewrowanie na różnych powierzchniach. Jest to część podstawowego wyposażenia napędu na przednie koła Juvo w połączeniu z jednostka sterująca TEN °.

Blokada kół skrętnych

Pozwala zachować stabilność wózka podczas korzystania z rampy wjazdowej.

Dodatki

Wyposażenie dodatkowe

Wózek można wyposażyć w gniazdo USB bądź gniazdo zapalniczki w celu zapewnienia ładowania np telefonu komórkowego bądź respiratora.

Przeróbki specjalne

Modułowa konstrukcja wózka pozwala na dopasowanie wózka dla szerokiego spektrum odbiorców, jeśli jednak maja Państwo dodatkowe potrzeby to prosimy o kontakt z naszymi przedstawicielami terenowymi. Postaramy się spełnić Państwa indywidualne potrzeby.

Kolory ramy

Anthracite metallic

Jet black RAL 9005

Ice blue

Sparkle light orange

Vinho sparkle

Marine blue

Candy red

Silver metallic

Yellow RAL 1023

Signal red RAL 3001

Sparkle granny-smith

Cream RAL 9001

White RAL 9016

Shimano matte

Jet black RAL 9005 matte

Dane techniczne

Dane techniczne  
Prędkość 6 / 7,2 / 10 / 14 km/h
Pojemność baterii 63 Ah (C5) / 74 Ah (C20) baterie żelowe
Zasięg (zgodnie z ISO 7176-4) 35 km
Sterowanie VR2 lub Ottobock TEN°
Maks. obciążenie Podwozie rozmiar 1: 140 kg
Podwozie rozmiar 2: 160 kg
Wysokość przeszkody, jaką wózek jest w stanie pokonać Napęd na przednie koła: 100 mm
Napęd na tylne koła: 65 mm, opcja 100 mm
Zdolność pokonywania przeszkód (ISO 7176-2) 10° / 17%
Szerokość całkowita Podwozie rozmiar 1: 600 mm
Podwozie rozmiar 2: 640 mm
Wysokość siedziska (zależy od rodzaju siedziska) 400–550 mm
Szerokość siedziska 340–560 mm
Głębokość siedziska 340–500 mm
Kąt oparcia 0° do +30°
Kąt regulacji siedziska 45° elektryczne
Nachylenie siedziska -3° / 0° / 3° / 6°
Wysokość oparcia 450 / 550 mm
Wysokość podłokietnika 225–350 mm
Długość części podkolanowej 250–540 mm
Maks. czas ładowania 12 hours
Waga od 107 kg


Akcesoria

Podobne produkty